ایده ها

ایده یک تصور ذهنی است. شاید بتوان ایده دادن را اولین گام برای حل یک مشکل یا برآورده کردن یک نیاز دانست. به عبارت دیگر ایده ساده‌ترین راه حلی است که انسان در برابر یک مسئله یا نیاز به آن فکر می‌کند. هر چند می‌توان یک ایده را بسط داد و پیچیده کرد. ایده یک نوع تلنگر ذهنی درون افکار شخص می‌باشد که با مطرح نمودن آن موضوعیت خود را پیدا می‌کند. همچنین ایده پردازی، انگاره ایست که تداعی ذهنی را به صورت یک طرح بیان می‌دارد و در حقیقت یک نوع اندیشه فکر و عقیده است که رسیدن به آرمان و موفقیت را به همراه دارد.این مرزوبوم تربیت نماید. سامانه همگام به منظور برقراری ارتباط فعال و سازنده مابین دانشجویان، اساتید و صنایع در شهریور ماه 1398 راه اندازی شد. یکی از مهمترین اهداف این سامانه را می توان مدیریت متمرکز کارآموزان در طول دوره کارآموزی به منظور ارتباط فعال صنعت و دانشگاه جهت شناسایی و حل مسائل موجود در صنایع بیان نمود. دانشگاه صنعتی امیرکبیر مفتخر است که با امید به خدا، تعهد اساتید، توجه صنایع و تلاش کارآموزان، مهندسین کارآزموده ای برای این مرزوبوم تربیت نماید

ایده و حمایت

کسانی که خوب فکر می‌کنند و خلاقانه فکر می‌کنند، موفق هستند. دنیا، دنیای خلاق‌ها است که با کاربردی کردن خلاقیت، نوآوری‌های شگرفی را به جامعه ارائه می‌دهند و راه موفقیت را سریع تر می‌پیمایند.

جشنواره ها

در این بخش برگزاری جشنواره ها اطلاع رسانی می شود

تشکیل گروه های استارت آپی

استارت آپ نوعی کارآفرینی مدرن محسوب می‌شود که برپایه فناوری فعالیت دارد. اما لزوما هر کسب و کاری که برپایه فناوری باشد استارتاپ نیست. کلیه استارت اپ‎ها به نوعی از تکنولوژی استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که از موقعی که ایده شروع استارت اپ به ذهن خطور می‌کند تا مرحله سود دهی یکسری مراحل را شامل می‌شود. بهتر است بدانید که مراحل باید گام به گام و به ترتیب پیش بروند. سفر به جلو: در این مرحله یکسری افکار در ذهن خطور می‌کند که به صورت یک رویا می‌باشد. ایده تقسیم: در این مرحله اول از همه باید نیاز سنجی، شناخت رقبا و آنالیز بازار را انجام دهید. برای مثال چندین مورد از استارت آپ‌ها مشابه ایده خود را از نزدیک بسنجید و بررسی کنید و سعی کنید حتی الامکان کاری که زیاد انجام شده است را دنبال نکنید. لازم به ذکر است که برای انجام این کارها باید یک تقسیم کوچک را داشته باشید. نمونه اولیه: در این مرحله یک نام برای طرح خود انتخاب کنید. سعی کنید نامی را انتخاب کنید که تلفظ راحتی داشته باشد. قبل از همه باید طرح کسب و کار را که شامل تمام موارد و جزئیات می‌باشد را طراحی کنید. زیرا برای شروع استارت آپ احتیاج به سرمایه دارید و اگر به دنبال سرمایه گذار خارجی باشید برای موفقیت بیشتر باید طراحی کسب را داشته باشید. باز تولید و راه اندازی: در این مرحله ایده به مرحله تولید و راه اندازی می‌رسد. باید در این زمینه با افراد زیادی مشورت کنید و برای هر بخش یک متخصص انتخاب نمایید. نکته قابل توجه این است که همکاری تیمی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شما محسوب می‌شود. رشد و اندازه گیری: در این مرحله برای رشد برند خود باید از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید. بهتر است بدانید که ارزیابی عملکرد و رشد پیشرفت را بررسی کنید. در این زمینه از نمودارهای پنگ و داشبوردهای مدیریتی استفاده کنید که بسیار موثر است. بودجه و قانون: در این مرحله باید نسبت به حقوق و تمامی قوانین و مجوزهای لازم شناخت کافی و جامعی را داشته باشید. برای گسترش تیم و تبلیغات نیازمند بودجه و سرمایه هستید که باید خودتان یا با کمک مراکز رشد انکوباتور سرمایه را فراهم کنید. استخدام و تیم: در این مرحله تیم خود را کامل کنید. باید یک نقشه کلی از وظایف را تهیه و بنا به نیازهایی که دارید استخدام را شروع کنید. ساخت شرکت: استارتاپ زمانی دارای رسمیت می‌شود که در چهارچوب یک مکان فیزیکی قرار بگیرد و مجوزهای لازم را داشته باشد. در این زمینه باید مسائل اقتصادی و امور حسابداری را در برنامه خود قرار دهید. بازاریابی و فروش: در این مرحله باید تبلیغات و بازاریابی را در اولویت قرار دهید زیرا هر شغلی در نهایت به درآمدزایی و کسب سود ختم می‌شود. موفقیت و مشاوره: برای کسب موفقیت بیشتر به دلیل اینکه جذب مشتری و نگه داشتن و افزایش آنها در این پروسه مشکل می‌باشد، بنابراین لازم است که با به روز کردن اطلاعات و مشاوره گرفتن نتیجه مطلوب را بدست آورید.